Gennem skyerne

Efter de regnfyldte dage, triller vi videre i det fortsat meget kuperede terræn. Kursen er sat mod Cinque Terre, de fem byer/landområder, hvor planen er at vandre mellem byerne på klipperne langs kystlinjen.   Som en hund på jagt efter en bold af bacon Terrænet er endnu mere kuperet end de første par dage langs kysten, […]

Gennem Genova på cykel

Fantastik (kort) cykelrute Det går som hovedregel enten op eller ned her ved kysten og selvom vejene er ok at køre på, er her bestemt ikke velegnet til cyklister. Det er ikke cykelvenlige veje, da der ingen cykelstier er og der er meget trafikeret, specielt i Savona og Genova området! Men ét enkelt sted i […]

Ankomst til Middelhavet

Vi ankommer til Middelhavet tæt ved byen Savona, efter en god dags cykling på “små” 90 km. Det luner 30 minutter forinden, 15 km bagude, 500 meter højere på de 10 grader koldere bjerge oppe bag os, mærkede vi straks det mildere klima, så snart vi startede nedkørslen. Vi ankommer til vandet lige ved solnedgang […]

Happy birthday

Det er dagen før min fødselsdag og jeg ved at Kenni har planlagt noget med et par overnatningerne et sted, men hvor ved jeg ikke, så det er ham der fører an og jeg følger spændt efter. Vi har sovet i det fri og er derfor tidligt oppe og afsted og når til byen Asti […]

Fra Alpin kulde ned til sommer

Det var det helt rigtige tidspunkt vi vandrede på. Tilbage på campingpladsen er det, allerede næste dag, skyet og koldere. Planen er, at blive her nogle dage, restituerer, slappe af efter vandreturen og ellers få skrevet lidt til hjemmesiden, sortere billeder og nyde det lækre bjerglandskab vi stadig befinder os i. Frossent telt Det er […]

Vandring i Alperne – Dag 5

Endnu en solskinsdag Vi vågner med enestående flot udsigt over bjergsøerne, som vi passerede i går til endnu en smuk solopgang. Solen varmer os op mens vi spiser morgenmad og efter endnu et møde med stenbukke, vandrer vi fra vores lille blikskur, på vej op mod det højeste punkt på hele turen i lidt over 3000 […]

Vandring i Alperne – Dag 4

Dilemma Endnu en kold nat! Heldigvis har vi sovet trygt og varmt indendørs i Bivacco’en. Vi giver os god tid til dagens klargøring, specielt fordi vi lige skal mærke efter, hvordan vores korpusser har det efter nogle hårde dage i bjergene. Vi er meget i tvivl, om hvilken vej vi skal gå fra morgenstunden, da […]

Vandring i Alperne – Dag 3

God morgen Vi er ret smadret, som at have en god omgang tømmermænd og danset hele natten x 10. Måske vi skulle have drukket lidt mere vand, men det har nok været tanken om at skulle udenfor og tisse i kulden, der har holdt os tilbage for at drikke. Der kommer næsten ikke lys ind i huset […]

Vandring i Alperne – Dag 2

Stille og rolig start på dagen Vi hører tidlig morgen, inde fra teltet, et par vandrere passere os, mens vi bobler videre for at få nok søvn, så vi er helt friske til dagens optur med fuld oppakning. Det er tørvejr som vejrudsigten lovede, men over og under teltdugen er der, uden at overdrive, et par […]

Vandring i Alperne – Dag 1

Vi trasker afsted i flot solskin med alle de nærliggende bjergtoppe i syne, det kunne ikke være bedre! Vores rygsække er proppet til randen med telt, soveposer, liggeunderlag, tøj til temperaturer fra minus 10 til plus 20 grader og mad til minimum 4 dage, trangiakøkken, ikke at forglemme elektronikken… Solceller, Pentax spejlreflekskamera + ekstra batterier, […]

Vandring i Alperne – Andet forsøg

Vi kører fra byen Aosta i ca. 600 moh og er på vej op i en bjergdal kaldet Valpelline tæt på byen Bionaz. Dalen er meget naturlig og uspoleret og ikke så tilbygget, som mange af de andre dale i området. Der ligger små landsbyer med huse i træ og sten som passer godt ind […]

Vandring i Alperne – Første forsøg

Efter at have kørt fra foden af Mont Blanc på den Italienske side og ned til Aosta, tager vi en overnatning på en campingplads, hvor vi får ladet batterierne op til morgendagens tiltænkte bjergkørsel. Jeg har set mig varm på en bjergdal, ved navn Valpelline, hvorfra det umiddelbart (har blot aflæst på højdekurverne på Google […]

Vi har cyklet til alperne!

Vi ankommer til Lac Leman i Schweiz (også kaldet Genevesøen) sidst på eftermiddagen efter en lang og hård dags cykling og det begynder så småt at regne. Vi har været ret skånet for regn på vores tur og de dage hvor det har regnet, har det kun været enkelte byger, så vi synes selv vi […]

Home sweet home

Vi har besluttet os for at vores telt skal skiftes ud med et nyt. Da vi kører fra Fontenoy og skal til at slå teltet op i en skov, går den ene teltstang i stykker og da vi i forvejen gerne vil have et lidt større og bedre ventileret telt, så er det på tide […]

Op på sadlen igen

Efter et par ugers pause fra sadlen, er det på den igen. Det er let skyet 15 grader og vi begynder at kunne ane efteråret snige sig ind. Perfekt cykelvejr Stærene i flokke har så småt indhentet os på deres vej sydpå og vi ser de første majsmarker blive høstet. Vi kører afsted gennem skiftende […]

Eurobike 2015

Vi har lånt Bernard og Stephanies bil og kører afsted, ligesom det er ved at blive lyst kl. 6.20 om morgenen. Vi har en lang køretur foran os, da vi skal køre ca. 350 km. Dagens roadtrip/heldagstur går til Eurobike, verdens største cykelmesse, som finder sted hvert år i Friedrichshafen i Tyskland ved Bodensee. Det […]

Fontenoy

Det er dejligt at se kendte ansigter igen og især venners man ikke har set i halvandet år, så gensynsglæden er stor da Bernard og Stephanie ankommer til campingpladsen og vi kan få sludret om stort og småt over en middag og lidt rødvin. Da det er Stephanies faster, Marlies, der driver campingpladsen, har Bernard […]

Beachlife i bjergene

Efter en hård dag med bjergkørsel i Vosges bjergene, ankommer vi ud på aftenen til en campingplads som ligger ned til en stor sø, Lac de Longemer. Da vi først skal være i Fontenoy om 2 dage og vi sagtens kan køre dertil på en dag, beslutter vi os for, at blive ved søen og […]

Vi leger med Google

Efter første overnatning på Fransk territorium, er vi trillet ind til Colmar for at spise morgenmad. Vi er virkelig kommet til vinland og der er vinmarker over det hele. Området vi kører i hedder Alsace og er geografisk et specielt godt sted at dyrke vin på grund af Vosges Bjergene, som beskytter mod det værste […]

Fra Schwarzwald til Vosges

Vi har aftalt at mødes med et hollandsk vennepar, Bernard og Stephanie, på en fransk campingplads nær Fontenoy Le Chateau, lige på den anden side af Vosges bjergene i forhold til hvor vi befinder os. Vi har besluttet os for at blive der en uges tid og holde en lille “ferie i ferien”. Så kan […]